Wspieranie działań eksportowych w branży hotelarskiej

Nowa dyrektywa usługowa liberalizuje warunki wymiany usług na terenie Unii Europejskiej. W obliczu owego złagodzenia, branża turystyczna może bez przeszkód prężnie działać na wspólnym, międzynarodowym rynku, bez barier administracyjnych i prawnych.

Usługodawcy zyskali w ten sposób okazję do pomnożenia zysków i rozszerzenia wachlarza ofertowego na wielokrotnie większym obszarze niż dotychczas.

Obecnie branża turystyczna w Polsce stoi przed bardzo ważnym wyzwaniem podjęcia ogromnej liczby odwiedzających, w związku ze zbliżającym się EURO 2012. Choć dane donoszą, że hoteli nie zabraknie, niezbędne będzie podjęcie działań modernizacyjnych i promocyjnych obiektów przed rozpoczęciem imprezy. Wskazują na to najnowsze statystyki Instytutu Turystyki, pokazujące, że polskie hotele będą musiały być przygotowane na przyjęcie przeważającego procentu turystów.

Powstałe szanse i nadchodzące terminy, oprócz niekwestionowanych dochodów, generują również koszty. Fundacja Rozwoju Polskiego Eksportu działa na rzecz promowania dotacji z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka „Paszport do Eksportu”. Firmy z sektora MŚP mogą uzyskać nawet do 200 tys. zł dotacji na pokrycie wydatków związanych z wejściem na zagraniczny rynek, również pozaunijny.

Branża usług turystycznych może za pomocą instrumentów pomocowych zrefundować wiele wydatków, w tym między innymi: udział w targach i misjach zagranicznych, działania promocyjne (reklama w prasie, internecie, projekt i druk katalogów oraz gadżetów), możliwość poszukiwania partnerów dla sprzedaży usług (np. turystyka biznesowa, medyczna, SPA), koszty wyjazdów na spotkania z kontrahentami oraz inne wydatki określone jako koszty kwalifikowane.

Pierwszym etapem do ubiegania się o dotację jest przygotowanie Planu Rozwoju Eksportu, którego pozytywna weryfikacja przez RIF gwarantuje uzyskanie środków na jego realizację. PRE dostarcza niezbędnych informacji o wybranych rynkach i określenia strategię działania. – Częstym powodem niepowodzenia eksporterów jest brak rzetelnej wiedzy o rynku, na którym chcą zaistnieć. Prób wejścia na zagraniczne rynki zakończonych fiaskiem nikt nie śledzi, a jest ich bardzo dużo, co obserwuję w mojej praktyce zawodowej – mówi Helena Cieśluk, prezes Fundacji Rozwoju Polskiego Eksportu. Stąd też poprawne przygotowanie Planu Rozwoju Eksportu to nie tylko sposób na zdobycie dotacji ale również cenne źródło informacji o atrakcyjnym dla usługodawcy rynku.

FRPE zaprasza zainteresowanych do uczestnictwa w programie „Paszport do Eksportu”, służąc wsparciem merytorycznym i możliwością polecenia odpowiednich instytucji, pomagających przebrnąć przez etap przygotowywania Planu Rozwoju Eksportu.

Kolejna runda aplikacyjna potrwa w dniach 20.09-08.10.2010r. Więcej informacji pod adresem www.frpe.org.pl lub www.oppenexpo.pl.

Uroczyste otwarcie hotelu Hilton w Gdańsku

Następny »

Firma DTZ będzie doradzać Fabryce Biznesu

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *