Polacy nie chcą być turystami drugiej kategorii

Już 15% Polaków rezerwuje krótkie wyjazdy weekendowe poprzez platformy zakupów grupowych,  jednak tylko 1/3 z nich jest zadowolona z jakości świadczonych usług.

Jakie są urlopowe zwyczaje Polaków? Po pierwsze, chcemy wypoczywać tanio, co sprawia, że biura podróży stale obniżają ceny swoich ofert, walcząc o klientów. Wojna cenowa doprowadziła do bankructw wielu touroperatorów, co sprawiło, że ceny znacząco wzrosły. Gdzie szuka ratunku przeciętny Kowalski? Oczywiście na portalach – ostatnio bardzo popularnych – zakupów grupowych.

Jak wynika z najnowszych badań dotyczących wyjazdów weekendowych, przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie HRS.PL, oferty przedstawiane na platformach zakupów grupowych nie do końca zaspokajają apetyt potencjalnych urlopowiczów. Przyjrzyjmy się bliżej wynikom: 15% zakupionych ofert pozostaje niezrealizowanych, z czego ponad połowa  kuponów (56%) jest niewykorzystana z powodu braku dostępności miejsc w dogodnym dla klienta terminie, 21% to kupony anulowane przez organizatora.

Czego dziś wymaga Polak korzystający z weekendowego pobytu w hotelu? Z odpowiedzi respondentów wynika, że najważniejsze jest wliczone w cenę śniadanie (46%), następna w kolejności jest obiadokolacja (15%) i parking (13%). Najmniej pożądane są fitness i basen, z których chciałoby skorzystać odpowiednio 3% i 5% badanych.

Czego najbardziej brakuje klientom portali zakupów grupowych? Przede wszystkim możliwości automatycznej rezerwacji wybranej daty (45%), dostępności oferty w interesującym klienta terminie (40%), możliwości zapoznania się z opiniami innych użytkowników na temat danego hotelu (36%), rzetelnego  opisu z galerią zdjęć obiektu, możliwości rezerwacji oferty online oraz możliwości zakupu oferty na wybraną przez klienta liczba dni.

Tym co zmieniło się w postrzeganiu urlopów planowanych za pośrednictwem serwisów zakupów grupowych w stosunku do roku 2010 to świadomość klientów. Najważniejszą cechą na jaką klienci zwracają uwagę przy wyborze oferty jest cena (51%), drugą jest jednak zaufanie do firmy sprzedającej ofertę (12%), kolejne pozycje zajmują wysokość proponowanego rabatu oraz lokalizacja obiektu.

Za najsłabsze strony rezerwacji dokonywanej za pośrednictwem serwisów zakupów grupowych respondenci uznali: gorsze traktowanie („byłem traktowany jak klient drugiej kategorii” – 28%) i brak osób odpowiedzialnych za wyjaśnienie kwestii spójności usługi z ofertą podczas wyjazdu (19%). Wskazywano również na: różnicę w jakości między oferowaną a realizowaną usługą (18%), wyższą niż oficjalnie prezentowana w Internecie cenę usługi noclegowej (16%), braku spójności oferty z otrzymanym produktem (14%), a także trudności w otrzymaniu zwrotu pieniędzy w przypadku, gdy usługa nie była zgodna z ofertą (11%).

Zdecydowanie tym co wyróżnia produkty takie jak HRS DEALS, sprzedawane przez firmy specjalizujące się w danej branży, jest brak potrzeby zakupu kuponu, który w powiązaniu z dużą zniżką, jaką musiał zaoferować hotel, oraz znaczną liczbą pokoi, którą wymagają platformy zakupów grupowych, bywała czasami zabójcza dla hotelu, który podpisał taką umowę.

źródło: HRS

Hotel Trybunalski dołącza do Best Western

Następny »

W Trójmieście rusza ibis Styles Gdynia Reda

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *