Marriott przebija ofertę Chińczyków [AKTUALIZACJA]

W mediach ukazała się oficjalna informacja o podpisaniu nowego porozumienia dotyczącego fuzji Marriott International i sieci Starwood Hotels & Resorts Worldwide.

Zarząd spółki Starwood, po rozpatrzeniu nowej propozycji Marriotta o wartości 13,6 miliarda dolarów, uznał ją za bardziej korzystną niż tę złożoną przez chińskie konsorcjum Anbang. Spotkanie inwestorów obu spółek w tej sprawie zaplanowano na 8 kwietnia, a cały proces ma się zamknąć już w połowie bieżącego roku.

W poniedziałek, 28 marca br., Marriott International miało przejąć Starwood Hotels & Resorts, stając się tym samym największą siecią hotelową na świecie.

Tymczasem historyczna fuzja mogła wcale nie dojść do skutku, a wszystko za sprawą niespodziewanej propozycji wykupu złożonej sieci Starwood na początku tego tygodnia. Oferta chińskiego konsorcjum ubezpieczeniowego Anbang o wartości 13,2 miliardów dolarów przebiła listopadową propozycję konkurencji i tym samym zyskała przychylność zarządu amerykańskiej sieci.

Anbang działa w branży hotelowej od niedawna, natomiast za sprawą dość agresywnej polityki dynamicznie się rozwija. W ciągu zaledwie 1,5 roku roku chińska spółka wykupiła już kilkanaście obiektów, w tym nowojorską Waldorf Astorię i 16 hoteli sieci Strategic. Przejęcie tak wartościowego gracza jak Starwood, byłoby niewątpliwie ogromnym krokiem do przodu i pomogłoby w ugruntowaniu pozycji Anbang na światowym rynku nieruchomości.

Marriott ma czas do 28 marca na przyjrzenie się propozycji grupy Anbang i przygotowanie kontroferty. Do tej pory wszelkie działania związane z przejęciem zostały wstrzymane. W piątkowym oświadczeniu przedstawiciele sieci zapewnili, że nadal uważają fuzję Marriott – Starwood za najkorzystniejszy scenariusz dla obu spółek i ich udziałowców. Potwierdzili również, że proces konstruowania alternatywnej oferty już się rozpoczął.

oprac. MP/hotelnews na podst. CNBC / CBC News

Grupa SATORIA modernizuje hotel Atos

Następny »

Prace przy budowie hotelu Moxy nabierają tempa

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *