Jak zmieniają się hotele Mercure?

Mercure to druga co do wielkości sieć hoteli w Europie w klasie midscale. Odwiedzających zaskakuje wachlarzem ofert specjalnych, takich jak „Sweet Secret by Mercure”. W tym roku jej ambasadorką została Dorota Gardias.

Pod koniec marca 2015 w skład sieci hoteli Mercure w Polsce wchodziły 22 obiekty. W połowie z nich znajdziemy ciekawą  ofertę restauracyjną w ramach oryginalnego konceptu Winestone.

Morskie opowieści

Portfolio marki w ostatnim czasie umocniło się – od miesiąca goście mogą wypoczywać w odnowionym Mercure Gdynia Centrum. Jego design opiera się na skojarzeniach z morzem i żaglami. Charakterystyczny brand wall, czyli logo marki Mercure usytuowane w centralnym miejscu hotelowego lobby, nawiązuje do żagli cumującego przy nabrzeżu „Daru Pomorza” nazywanego również „Białą Fregatą”. Tam też znajduje się stół służący do przyjmowania gości, który na szklanym blacie ma wytrasowaną różę wiatrów wskazującą strony świata. Pasy na posadzce natomiast mają kojarzyć się z granicą między linią morza a nabrzeżem. Motyw przewodni odzwierciedla się również w designie stolików, które przywodzą na myśl żółte polery cumownicze.

Drugim elementem dominującym w wystroju wnętrz hotelu jest rodzima kinematografia i organizowany w Gdyni od 1974 roku Festiwal Filmowy, podczas którego od lat odbywały się tu liczne imprezy towarzyszące. Znajdująca się przy wejściu do hotelu Sala Biznesowa została poświęcona tematyce srebrnego ekranu. Jej wystrój, ze względu na specjalnie zaprojektowane lampy i reflektory oraz zastąpienie zwykłych siedzisk krzesełkami reżyserskimi, sprawia, że mamy wrażenie przebywania na planie filmowym. Dzięki Fundacji Kino Polska na ścianach zawisły oryginalne, archiwalne plakaty „Rapsodii Bałtyku”, „Echa” czy „Do widzenia, do jutra”, których akcja toczy się nad morzem.

Bursztyn i lew

Drugi rebrandowany obecnie hotel na wybrzeżu, który lada moment dołączy do sieci Mercure, ma oryginalny design zainspirowany motywami związanymi z miastem. W lobby Mercure Gdańsk Posejdon znajdziemy graficzne odwołania do sylwetek zabytkowych gdańskich kamienic o wąskich fasadach zwieńczonych stromymi dachami. Nie mogło tam zabraknąć szczególnego dla miasta symbolu – lwa. Jego rzeźba w kolorach marki Mercure została podarowana przez organizatorów Festiwalu Gdańskich Lwów.

Brand wall natomiast zainspirowany jest największym w Europie piecem kaflowym znajdującym się na Dworze Artusa. Poszczególne „kafle” przedstawiają w sposób graficzny sylwetki najważniejszych zabytków miasta. Dodatkowym elementem dekoracyjnym jest fototapeta z bursztynem, który jest drugim motywem przewodnim designu hotelu. Kolorystyka i niektóre elementy wystroju sal przywołują na myśl plażę i morze.

Hotel Jagiellonów

Trwa też jedna z największych inwestycji marki Mercure w Regionie. Jest to budowany od podstaw hotel Mercure Kraków Centrum, którego motywem przewodnim będzie królewska dynastia Jagiellonów. Brand wall ma kojarzyć się ze sławnymi Głowami Wawelskimi, czyli rzeźbami zdobiącymi strop Sali Poselskiej na Zamku Królewskim na Wawelu. W wystroju królować będą również patchworkowe wariacje na temat starych mebli i dywanów oraz portrety władców. Hotel zostanie otwarty dla gości w 2016 roku. Za projekt architektury i wnętrz odpowiedzialny jest Kaczmarek Studio S.C.

Nowe hotele, jak i te stare będą łączyły nie tylko jakość obsługi, ale i wspólne koncepty. Jednym z nich jest restauracja Winestone odchodząca od tradycyjnej hotelowej gastronomii na rzecz coraz bardziej popularnych w Polsce wine barów.

źródło: Mercure

Tribute Portfolio – nowa marka hotelowa sieci Starwood

Następny »

W Warszawie ruszają trzy nowe restauracje

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *