Jak Polacy zamierzają wykorzystać program 1000+?

Travelist.pl zbadał opinie gości hotelowych na temat rządowego projektu dotyczącego bonu turystycznego 1000+  i sprawdził, jak zamierzają go wykorzystać. Aż 77% wśród ankietowanych to rodzice.

Wyniki ankiety opracowanej przez Travelist wskazują, że to rodziny z dziećmi zyskają najwięcej na wprowadzeniu programu 1000+. Ponad trzy czwarte osób, które zadeklarowały, że wyjadą w tym roku na urlop, posiada przynajmniej jedno dziecko. Podobnie prezentuje się odsetek rodziców w grupie wszystkich badanych uprawnionych do otrzymania bonu turystycznego. 83% osób z dziećmi jest zdania, że dopłaci do vouchera i nie zamierza ograniczać swoich urlopowych wydatków jedynie do kwoty tysiąca złotych.

Respondenci chcą realizować 1000+ przede wszystkim na portalach rezerwacyjnych i w hotelach. 

Z roku na rok rośnie popularność portali rezerwacyjnych, a odpowiedzi naszych ankietowanych potwierdzają ten fakt. Aż 63% deklaruje, że wykorzysta świadczenie dokonując zakupu na jednym z takich portali. Połowa ankietowanych chce mieć możliwość zrealizowania bonu bezpośrednio w hotelu, a 11% z ankietowanych skieruje się do biura podróży.

Mimo panującej pandemii i obostrzeń dotyczących przepisów sanitarnych, Polacy optymistycznie podchodzą do planowania urlopu. Aż 80% respondentów deklaruje, że wyjedzie na wakacje w tym roku. 

Według założeń Ministerstwa Rozwoju odbiorcami programu są osoby zatrudnione na umowę o pracę i zarabiające poniżej średniej krajowej, czyli 5200 PLN brutto. Ankietowani badania Travelist.pl potwierdzili, że zgadzają się z tym, iż bon powinien trafiać do rąk najsłabiej zarabiających (38%), a według 34% respondentów bon powinien trafić do rodzin z dziećmi. Co ciekawe, aż 40 % deklaruje, że świadczenie powinno trafić w ręce wszystkich Polaków, niezależnie od stanu majątkowego. Wśród ankietowanych znalazły się także głosy, że bon nie powinien trafić do nikogo (8%).

Zdecydowana większość respondentów potwierdza, że ich zdaniem bon to dobrym pomysł. Takiej odpowiedzi udzieliło, aż 78% badanych. Co więcej, jak wynika z przeprowadzonego przez Travelist.pl badania, świadczenie z 1000+ skłoniłoby do wyjazdu ponad połowę pytanych (54%), którzy deklarowali, że nie mają w planach urlopu. 

Ten wskaźnik pokazuje, jak duże znaczenie ma rządowa inicjatywa i jak wielkie przełożenie może mieć na zachowania zakupowe Polaków oraz na kondycję branży, w tym szczególnym okresie. Istotne jest także to, że zdecydowana większość (74%) respondentów zadeklarowała, iż planuje wykorzystać bon jednorazowo, a to może zasilać branżę efektywniej, niż gdyby korzystać ze świadczenia w rozłożeniu na 2 lata, jak umożliwiają to przepisy. 

Co ciekawe, 24% ankietowanych nie wie, czy jest uprawnionych do uzyskania świadczenia.

fot. Unsplash

W nowym kampusie Apple powstanie hotel

Następny »

Spędzili samotnie 5 tygodni w 800-letnim zamku

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *