Wpływ targów dla biznesu na rynek hotelarski

bbwroclawOrganizacja branżowych targów wymaga nie tylko rezerwacji miejsca czy przygotowania stoisk wystawowych, ale także noclegów dla uczestników czy też zaproszonych gości.

Organizatorzy bardzo często wybierają sprawdzone „adresy” i podejmują współpracę z hotelami, restauracjami czy też korporacjami taksówkarskimi, z którymi już wcześniej współpracowały. Nie bez znaczenia są specjalne i – co ważne – atrakcyjne cenowo oferty przedstawiane przez hotele uczestnikom targów. Jakie inne czynniki wpływają na współpracę pomiędzy światem biznesu a rynkiem hotelarskim?

Targi wyznaczają kierunki handlu, pomagają zdobyć zamówienia, nawiązać nowe kontakty biznesowe, a także wprowadzić na rynek nowe produkty i usługi. W dalszym ciągu, pomimo istnienia wielu alternatywnych form promocji, prawie wszystkie podmioty gospodarcze traktują tego typu spotkania jako skuteczną platformę komunikacji i chętnie uczestniczą w tego typu imprezach biznesowych.

W czasie odbywania się tego typu spotkań branżowych, zauważalny staje się znaczny wzrost obłożenia oraz średniej ceny noclegu w większości obiektów świadczących tego typu usługi. Dlatego dyrektorzy hoteli, czy też pracownicy działów marketingu powinni stale aktualizować harmonogram targów, konferencji i eventów, których uczestnicy mogą stać się hotelowymi gośćmi. To bardzo ważne ze względu na możliwość przygotowania oferty specjalnej dla organizatora danego wydarzenia lub też zgłoszenie do firmy obsługującej targi gotowości do udostępnienia pokoi hotelowych uczestnikom imprezy – mówi Beatrice Bouchet, prezes zarządu B&B Hotels Polska.

Warto podkreślić, że organizatorzy różnego rodzaju wydarzeń biorą pod uwagę nie tylko standard hotelowy, ale również inne aspekty, które w ostatecznym rozrachunku przełożą się na zadowolenie uczestników wydarzenia i jednocześnie podkreślą jego renomę. Targi, konferencje i inne wydarzenia, na które do miasta przybywają goście z różnych części kraju i świata to nie tylko okazja na dodatkowe przychody dla hoteli. Korzyści czerpią z nich również restauratorzy, korporacje taksówkowe i inni dostawcy usług konsumpcyjnych. Imprezy targowe to także szansa dla miast, które przy okazji ich organizacji mogą promować również swoje walory rekreacyjne i kulturalne, dzięki czemu gość biznesowy może w przyszłości powrócić, ale już jako turysta.

Dziś już nie tylko Poznań słynie z największych targów branżowych w Polsce. Niemal w każdym mieście organizowane są różnego rodzaju sympozja czy konferencje, na które zapraszani są znamienici prelegenci czy ważni goście. Warto podkreślić, że organizacja tego rodzaju spotkań wymaga zagwarantowania uczestnikom targów noclegu, co stanowi szansę dla hoteli świadczących odpowiedni poziom usług oraz potrafiących elastycznie dopasować się do potrzeb klienta. Zadaniem pracowników hotelu jest spełnienie oczekiwań gości do jakości serwisu tak, aby klienci mogli powracać do hotelu już nie tylko w przypadku firmowych spotkań, ale także rodzinnych podróży.

źródło: Hotele B&B

andel’s art book – pierwsza książka o kolekcji sztuki w hotelu

Następny »

Ruszyła strona internetowa Forum Humanum Mazurkas

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *