W Poznaniu eksperci rozmawiali o efektywnym marketingu

W czwartek 22 października 2009, podczas największych w Polsce targów turystycznych TOUR SALON w Poznaniu, zorganizowana została konferencja E-fektywny Marketing w Turystyce i Hotelarstwie.

Spotkanie  poprowadzili niezależni eksperci, którzy zaprezentowali najnowsze badania i trendy w e-marketingu adresowane do przedstawicieli branży turystycznej i hotelarskiej.

Konferencja E-fektywny Marketing pokazała, jak istotne w strategii marketingowej hotelu i firmy turystycznej są wyszukiwarki internetowe.

– Pokazaliśmy, jak spełniać oczekiwania dzisiejszych użytkowników internetu zainteresowanych usługami turystycznymi i hotelarskimi. To chyba pierwsza taka konferencja o marketingu w turystyce, gdzie wspólnym mianownikiem wszystkich wystąpień była idea  dostarczania wartościowej treści i dbania o potencjalnego klienta na każdym etapie komunikacji – mówił Tomasz Frontczak z MaxROY.com.

Cezary Lech z serwisu SprawnyMarketing.pl omówił podstawowe czynniki wpływające na  pozycjonowanie stron turystycznych, z kolei Bartek Berlinski z Allegro opowiadał o analityce internetowej w e-turystyce. Uzupełnieniem tematów z zakresu marketingu internetowego były prelekcje Michała Kramarza i Piotra Zalewskiego z Google Polska , które dotyczyły prowadzenia skutecznych kampanii w wyszukiwarkach.

Drugi blok tematyczny poświęcony był użyteczności i funkcjonalności serwisów internetowych. Tomasz Karwatka z firmy Divante zasypał uczestników nowinkami z ostatnich badań i przykładów „z życia. ściągniętych” Innymi spostrzeżeniami podzielił się  Piotr Jardanowski z Symetrii, który  pokazywał czego unikać przy  konstruowaniu architektury strony hotelowej, koncentrując się przede wszystkim na błędach w projektowaniu wyszukiwarek rezerwacji hotelowych.

– Takie spotkania powinny odbywać się jak najczęściej. Jest to jedna z niewielu możliwości, kiedy właściciele stron internetowych mogą zdobyć praktyczną wiedzę na różne tematy dotyczące prowadzenia e-biznesu. Duża liczba pytań ze strony uczestników konferencji pokazuje, jak cenny dla osób obecnych na konferencji był kontakt ze specjalistami z różnych obszarów i możliwość rozwiania, nagromadzonych wątpliwości oraz pozyskanie praktycznych wskazówek, co do prowadzonych działań marketingowych – powiedział po konferencji Piotr Jardanowski z poznańskiej Symetrii.

Na koniec Nikodem Krajewski z Ideacto i Marcin Jagodziński z Blip.pl pokazali, jak skutecznie wykorzystać technologie wideo i mikroblogi w strategiach marketingowych.

Drugiego dnia zorganizowano wspólnie z firmą MaxROY.com, Partnerem merytorycznym konferencji, praktyczne warsztaty z reklamy internetowej w ramach programu AdWords Seminar Leader.

Tematy okazały się inspirujące i dobrze przyjęte przez  uczestników, wśród których znaleźli się także przedstawiciele branży turystycznej z Ukrainy, Holandii i Niemiec. To bardzo cenna wiedza , a nauczyć się można było od najlepszych.

– Targi turystyczne okazały się dobrym miejscem na organizowanie tego typu wydarzeń. W ten sposób konferencja stała się dostępna dla całej branży, a przedsiębiorcy optymalizując koszty mogli efektywnie wykorzystać czas podczas TOUR SALONU – powiedziała Aleksandra Klatka, starszy specjalista ds. produktu turystycznego Grupy Onet SA.

Konferencji towarzyszył ponadto przegląd stron internetowych Dobra Strona Turystyki, podczas którego praktycy z marketingu internetowego wyróżnili również najbardziej interesujące witryny WWW.
Laureaci Plebiscytu otrzymali statuetki i certyfikaty.

Nagrodę w kategorii Biuro podróży otrzymała firma Neckermann za serwis www.thomascook.pl. Nagroda w kategorii portal miejski przypadła stronie www.gdansk4u.pl. Najciekawszą stroną hotelową okazała się witryna www.palacbonerowski.pl. Certyfikat Dobrej Strony Turystyki w kategorii portal turystyczny eksperci przyznali serwisowi www.trivago.pl. Wyróżnienie specjalne za niekonwencjonalny pomysł otrzymała witryna www.slupia.info.pl. Organizatorzy przyznali także Nagrodę Specjalną Prezesa MTP, którą otrzymał portal www.gosilesia.pl.

– Plebiscyt na Dobrą Stronę Turystyki jest idealnym zwieńczeniem konferencji, ponieważ pozwala na wskazanie konkretnych serwisów, które już stosują dobre praktyki w Internecie – powiedziała Alicja Langer z firmy Neckermann, odbierając statuetkę Dobra Strona Turystyki dla serwisu www.thomascook.pl.

Partnerami branżowymi konferencji byli: IAB Polska, PARP, Polska Izba Turystyki oraz Wiadomości Turystyczne. Organizatorzy – Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz serwis HotelNews.pl – już zapowiadają kolejne tego typu spotkanie w przyszłej edycji targów Tour Salon / Invest Hotel w Poznaniu.

źródło: hotelnews, fot.  Marcin Melanowicz

Hotele Diament planują kolejne inwestycje

Następny »

Jubileuszowa edycja targów INTERGASTRA w Stuttgarcie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *