Spadek rezerwacji podróży on-line

Usługi turystyczne mogą odnotować w najbliższym czasie spowolnienie dokonywania rezerwacji przez Internet.

Powodem takiej sytuacji może być chęć zdobycia możliwie najtańszej oferty turystycznej. Najnowsze badania przeprowadzone przez Price WaterhouseCoopers LLP sugerują, że oferowanie coraz większej liczby usług przez Internet, może nie być aż tak bardzo opłacalne.

Dyrektor, David Trunkfield przedstawiając raport Hospitality Directions Europe dotyczący przemysłu turystycznego w Internecie, powiedział – W świecie Internetu, ludziom nie zależy od kogo kupują, tak długo do póki otrzymują tanie usługi. Jeżeli ceny nie będą odpowiadać klientom, pójdą do konkurencji. To jest bardzo proste.

Internetowe biura podróży posiadają podobne oferty, dlatego też nie powinno dziwić nikogo, że klient szuka najtańszej oferty – dla klientów wszystko wygląda tak samo. Większa dostępność do szerokopasmowego łącza, pozwala łatwiej porównywać ceny.

Trunkfield podkreśla także, że internetowe biura podróży powinny znać jeszcze lepiej swojego klienta, gdyż jest on coraz silniejszy. – Konkurencja na rynku rośnie coraz szybciej. Tylko te biura podróży będą mogły się na nim utrzymać, które będą potrafią przyciągnąć klienta swoją ofertą i sprawić, że zarezerwuje właśnie na ich stronie – mówi Trunkfield.

Oferowanie różnorodnych, nietypowych produktów, łączenie różnych ofert w jedną, dostarczanie odpowiednich informacji klientowi na licznych platformach internetowych, przyczyniają się do powstania silnego modelu działalności na przyszłość. Badania również wykazują, że internetowe biura podróży muszą skupić się na ofertach hotelowych, aby wprowadzić różnorodność. Biura, które skoncentrują się na jednej destynacji, ale będą posiadać w swojej ofercie dużą liczbę hoteli, wygrają.

Trunkfield sugeruje, że biura które będą chętnie współpracować z rynkiem hotelarskim, będą miały przewagę. – Internetowe biura podróży, które współpracują z hotelarzami, mogą otrzymać miejsca noclegowe na wyłączność lub większą ich liczbę – powiedział Trunkfield. (mw)

źródło: Travelmole.com

Hotele bardziej zyskowne

Następny »

SLH: spada liczba rezerwacji

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *