Organizacja wyjazdu firmowego krok po kroku

Duże firmy zatrudniają tak wielu pracowników, że większość z nich się nie zna. Nie od dziś wiadomo, że atmosfera w przedsiębiorstwie bezpośrednio przekłada się na jakość pracy i wydajność, dlatego warto zorganizować wyjazd, podczas którego wszyscy będą mogli się poznać i zrelaksować.

Wyjazdy integracyjne są popularne w naszym kraju od kilku lat – przyszły do nas wraz z innymi nowinkami z Zachodu. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Polską Organizację Turystyczną, od 2009 roku stale rośnie zainteresowanie pracodawców tą formą integracji pracowników i nawet kryzys gospodarczy nie wpłynął na nie negatywnie. Co więcej, liczba uczestników wyjazdów integracyjnych na przestrzeni lat 2009-2011 wręcz wzrosła (z ok. 121,6 tys. w 2009 r. do ponad 345 tys. w 2011 r.). Jak więc zorganizować taki wyjazd, by móc czerpać z niego jak najwięcej korzyści?

Ustal priorytety

Coraz więcej firm oferuje organizację konferencji, wyjazdów firmowych i szkoleniowych oraz spotkań biznesowych, a to sprawia, że pracodawcy zaczynają stawiać przed sobą cele takich działań i wymagają ich realizacji. Niegdyś tego rodzaju wycieczka polegała na zjedzeniu wspólnej kolacji i zabawie zakrapianej alkoholem, dziś dostrzega się w niej prawdziwe możliwości rozwoju. Dlatego też pierwszym krokiem powinno być określenie naszych oczekiwań wobec wyprawy – może zależeć nam na poznaniu ze sobą zespołu i wynagrodzeniu pracowników za ich ciężką pracę, ale także na przeprowadzeniu profesjonalnych szkoleń.

Wybór czasu i miejsca

Gdy już wykonamy pierwszy krok, przychodzi pora na podjęcie kolejnych niełatwych decyzji dotyczących wyjazdu – wiele zależy od trafnego wyboru miejsca pobytu i czasu. Tu nie ma jednej reguły – część osób preferuje warunki przypominające szkołę przetrwania (i takie też rozrywki), inni wolą spędzić te chwile w kameralnym hotelu. Najlepszym wyjściem w tej sytuacji będzie rozesłanie do pracowników krótkiej ankiety, w której zostaną podane propozycje konkretnych lokalizacji i terminów. Dzięki temu pokażemy, że liczymy się z ich zdaniem, co dodatkowo wpłynie pozytywnie na motywację całego zespołu. Pamiętajmy jednak, że nie powinniśmy wybierać lokalizacji zbyt odległej od miejsca pracy, zwłaszcza gdy planujemy wyjazd weekendowy – przykładowo hotel 70 km od Warszawy jest jak najbardziej akceptowalny, natomiast równie uroczy hotel 250 km od miasta nie wzbudzi w nikim większego entuzjazmu.

Rodzaj rozrywki

Możliwości spędzania czasu na wyjeździe integracyjnym jest wiele, a ciągle pojawiają się nowe. Najpopularniejsze są zadania zespołowe, warsztaty integracyjne oraz motywacyjne, biegi przełajowe, jazdy quadami. Jednak coraz większym zainteresowaniem cieszą się formy nietypowe – działania proekologiczne, takie jak sadzenie drzew, sprzątanie lasów, budowanie placów zabaw, remonty domów dziecka czy domów opieki, jak też wycieczki po zabytkowych okolicach. Wybór zależy od naszych oczekiwań od wyjazdu, ale również od preferencji pracowników – w końcu to dla nich jest on organizowany. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie chotynia.pl.

7 zasad dobrze funkcjonującej recepcji hotelowej

Następny »

Od ognia do ponownego otwarcia – czyli pożar w hotelu

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *