Dane na talerzu – raport HRS o śniadaniach hotelowych

Goście hotelowi nie lubią pośpiechu – 59% spędza na śniadaniu od 15 do 30 minut, a co czwarty ankietowany przeznacza na poranny posiłek od 30 minut do godziny – wynika z raportu „Dane na talerzu” opracowanego przez portal HRS. Najczęstszą formą podawania śniadania jest bufet – taki sposób serwowania zadeklarowało 95% hotelarzy.

HRS_grafika1

Obowiązkowa kawa i jajecznica

Zarówno obsługa, jak i odwiedzający hotele wskazali kawę i potrawy z jajek jako najważniejsze produkty w menu śniadaniowym. Pytani o to, jakie produkty najczęściej wybierają na śniadanie, goście oprócz jajek (które wybrało 88% ankietowanych) wskazali także parówki i kiełbaski (58%), sałatki (57%) oraz samodzielnie przyrządzane kanapki (56%).

Trendy wpływają na menu

Raport HRS wykazał, że hotelarze dostosowują menu do panujących trendów. Większość badanych przedstawicieli branży potwierdziła, że w oferowanym menu śniadaniowym przewidzieli propozycje dla: dzieci, wegetarian, wegan, osób nietolerujących glutenu lub laktozy. Niemal połowa ankietowanych zadeklarowała obecność produktów odpowiednich dla osób odżywiających się ekologicznie.

Jak wynika z badania, oferty dietetyczne w hotelowych bufetach rozwijają się, a korzysta z nich co dziesiąty ankietowany. Hotelarze jednak pozostają czujni i w zdecydowanej większości mają możliwość przygotowania śniadania pod indywidualne zamówienie gościa.

HRS_Raport2

Obsługa podstawą idealnego śniadania

Goście za największą zaletę porannych hotelowych posiłków uznali duży wybór różnorodnych potraw oraz brak konieczności uczestnictwa w ich przygotowaniu. Pytani o najważniejsze cechy obsługi zajmującej się wydawaniem śniadań, ponad połowa ankietowanych wskazała reagowanie na bieżące potrzeby gości. Co czwarty respondent za najbardziej istotny uznał natomiast uprzejmy stosunek do jedzących śniadania.

Podczas trzytygodniowego badania na ankietę dla branży hotelarskiej odpowiedziało 269 hotelarzy (w 41% odpowiadającymi byli dyrektorzy hoteli), natomiast kwestionariusz dla gości wypełniły 764 osoby.
Co wpływa na zmiany w menu śniadaniowym? Ile kilogramów kawy rocznie zużywają hotele, by rozbudzić zaspanych gości? Cały raport firmy HRS, wzbogacony wypowiedziami szefów kuchni, blogerów i dietetyków, można znaleźć tutaj.

źródło: HRS

Hotel Campanile Nowy Targ Zakopane otwarty dla gości

Następny »

Nowe technologie w hotelu. 5 inspirujących przykładów

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *